Lidt blandede billeder af tog i Thailand

Alle billederne er KLIkbare.





I de sidste par år har ferierne været tilbragt i østen sammen med nogle meget gode rejsevenner - og især det gæstfrie Thailand har været flittigt besøgt.

Vore venner kender min toginteresse, og en tur med tog i Thailand har været bragt på bane flere gange.
I år lykkedes det så endelig at komme ud og prøve nogle andre tog en SkyTrain i Bangkok.

Bangkok
I flere år har SkyTrain'en (BTS) - der blev åbnet den 5. december 1999 - været et hurtigt og yndet transportmidel i denne hektiske storby.

Der findes 2 linier i det centrale Bangkok, og man har i nogle år arbejdet på en forlængelse til den internationale lufthavn.

De 2 linier følger nogle af de mest trafikerede veje i Bangkok og er bygget på store piller, således at togene kører igennem byen i 2./3. sals højde.
Meget moderne stationer som alle har sikkerhedsvagter på perronerne.

KLIKbare billeder
KLIKbare billeder





Hvis du skal til Bangkok så besøg Bangkokbob, hvor du bare kan få alt at vide om denne by.

Metroen
Siden 1979 har man haft planer om at supplere toget højt oppe over gadernes biltrafik med en Metro dybt under gaderne.

I år har man endelig fået realiseret planerne, og den 3. juli blev således den første metrostrækning indviet.

Metroen kører imellem 2 af byens jernbanestationer (Bang Sue og Hua Lamphong) og supplerer SkyTrainen's dækning af byen.
På 3 af de 18 metrostationer er det muligt at skifte til SkyTrainen.

Den gennemgående vogne minder meget om de på SkyTrainen benyttede - dog er der væsentlig færre stropper at holde fast i i metroens vogne.

Da vi boede på et hotel nær Sukhumvit Road og skulle købe vore billetter til den videre færd på Hua Lamphong (hovedbanegården), ja så var metroen et ganske naturligt valg.
På Hua Lamphong købte vi billetterne til vor rejse med toget sydpå. Dette foregik ved luge 1 -3, hvor man talte et glimrende engelsk.
Og prisen på en togbillet kunne ikke vælte en danskers feriebudget. Se blot disse 2 eksempler:
Fra Bangkok til Hua Hin på 2. kl. med Rapid Train kostede 162 Thb (100Thb = ca. 15 kroner).
Fra Hua Hin til Chumphon på 2. kl. med EXP SP DRC kostede 313 Thb (så fik vi også en frokostbakke).

Lidt indtryk fra Hua Lamphong
RAP 171 bestod af 18 vogne og disse holdt ved perron adskillige timer før afgangen.
Toget startede planmæssigt fra Bangkok kl. 13,00, og i lang tid gik det igennem Bangkok's forstæder.

KLIKbare billeder
 

 

 

For at se lidt indtryk fra Hua Hin og videre sydpå... så KLIK: HER!


Til top

www.DANSKmodel.dk